רמת גן

נמצאים בצומת דרכים? מלאו פרטים ליצירת קשר

על אימון, הכוונה מקצועית ומה שביניהם

יותר ויותר אנשים מוצאים עצמם בשלב כלשהו בחייהם כשהם נצבים בפני צומת דרכים. החיפוש העצמי, הרצון להגיע למימוש עצמי ולמיצוי היכולות מקנן בלב כולנו. חלקנו אף שמענו את הביטוי "פוטנציאל לא ממומש" עוד כשהיינו ילדים מהמורה בכיתה ומההורים בבית, ואנו שואפים שלא להיות במקום זה כבוגרים.
 
לשם כך אנו שואפים להגיע להישגים, מעוניינים לחשוף את הפוטנציאל ולמצוא את הייחודיות שבנו על מנת למצות את החיים.
 
מכון צומת דרכים – המרכז הישראלי לאבחון ואימון מאפשר לפונים אליו שירות ייחודי, המאפשר לשלב אבחון להכוונה מקצועית עם אימון אישי​. במכון אנו מתאימים את השירות הניתן ללקוח בהתאם לצורך האישי הייחודי לו – בניית תוכנית אישית התפורה על פי מידותיו – הכוונה מקצועית או אימון אישי למיצוי העוצמות והכישורים, או שילוב של הכוונה מקצועית ואימון גם יחד.
 
השילוב הייחודי של אבחון ואימון נועד לספק עבור מי שניצב בצומת דרכים בחייו את כל הכלים המותאמים והיעילים להתמודד עם תקופה מטלטלת זו.
 
מכון צומת דרכים הוקם עבור אנשים שאינם מוכנים לחיות ללא הנאה בעבודה ושאינם מוכנים לעבוד רק כי חייבים; עבור אנשים שרוצים לקום בבוקר לעבודה עם חיוך; עבור אנשים שלא חולמים רק על היציאה לפנסיה ועל החופשה המתקרבת אלא נהנים מ'כאן ועכשיו' בעשייתם.
 
קבוצה אחת של אנשים הפונים למכון הנם כאלו המוכנים לעשות ולהשקיע למען עצמם ועתידם, המבקשים הכוונה מקצועית ללימודים ולעבודה בכדי לוודא מבעוד מועד מהו התחום שמתאים ליכולותיהם וכישוריהם באופן ממוקד. באמצעות אבחון גרפולוגי תעסוקתי הם מקבלים מידע מדויק לגבי כישוריהם ותכונותיהם העשויים לקדם אותם או עלולים לעקב ולחבל בהשתלבותם. במסגרת האבחון הם מקבלים אפיון של סביבת העבודה המתאימה לכישוריהם ובהתאם לכך נפרסות בפניהם הצעות ספציפיות וממוקדות של תחומי עיסוק בהם הם יכולים להצליח, ליהנות ולחוש סיפוק.קבוצה אחרת מאופיינת באנשים המקדישים מחשבה בחיפושים עצמיים, חלקם עברו מעבודה לעבודה, אחרים התחילו והפסיקו מסלולי לימוד, פוטרו ממקום עבודתם או עבדו בעבודות מזדמנות, ועדיין לא מצאו את ייעודם בחיים. רגע לפני שהם שוקעים במחשבות של השלמה עם המצב הקיים והמשך התסכול המצטבר הם פונים לקבלת עזרה מתוך תקווה שיש מה לעשות וגם אם הם אינם יודעים כיצד לעשות זאת, הם שואפים למצוא את הדרך ולשפר את מצבם, בהבנה שאין מצב שהוא מאוחר מידי.
 
לאנשים אלו אנו עוזרים על ידי אבחון תעסוקתי לחשוף את העוצמות והכישורים שבהם בשילוב תהליך של אימון אישי המאפשר גיבוש של חלום, חזון, תכנית עבודה וליווי להגשמתם. בתהליך זה אנו עמלים להפנמת המסר שבכל שלב בחיים אפשר לשפר ולהתקדם מבלי להיכנע למחשבה ש'איחרו את הרכבת'.בשיחת ההכרות אנו פורשים בפני הפונה מגוון האפשרויות והשילובים, ממליצים על המסלול האישי התואם את צרכיו, ומגבשים את השרות אותו הוא בוחר לעבור. לעיתים זו היא הכוונה מקצועית ולעיתים מוצע תהליך של אימון אישי, שבמסגרתו הם יוכלו לנוע לכיוון של מימוש עצמי והעצמה אישית. אפשרות שלישית היא שילוב של אימון אישי והכוונה מקצועית, בהתאם לצורך והרצון. 

להלן סיפורן של שתי לקוחות שפנו למכון צומת דרכים (השמות בדויים)

דנה

"הגעתי לגיל 30 ועדיין לא ידעתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה… הרגשתי שהגיע הזמן לקבל החלטות לגבי החיים שלי. שמעתי מחברה שהייתה במצב דומה שהיא עברה ייעוץ והכוונה מקצועית במכון שנקרא "צומת דרכים" אותו מצאה בחיפושיה באינטרנט, וממש קיבלה עזרה, יחס אישי והצעות מתאימות שקידמו אותה לקבלת החלטות. החלטתי לנסות גם…

יצרתי קשר דרך אתר האינטרנט שלכם ונציג של המכון חזר אלי ממש למחרת. דיברנו בטלפון די הרבה זמן, ותוך כדי שיחה הבנו יחד שבעצם זה לא רק המקצוע שאני לא סגורה עליו. הומלץ לי לשקול תהליך של אימון אישי לפני שאני פונה לבחירת מקצוע, ואין ספק שזה אחד הדברים היותר חכמים שעשיתי בשביל עצמי. בתהליך האימון למדתי על עצמי המון. הבנתי איפה המקומות שאני תמיד "נתקעת" בהם, ולמה זה קורה לי, קיבלתי הרבה חיזוקים לכוחות והיכולות שיש לי. בשלב הזה, כשהבנתי מה אני שווה, פנינו לנושא של הכוונה מקצועית. אחרי האבחון הגרפולוגי שעשיתי, ישבתי עם מאבחנת מטעם המכון, והיא מסרה לי את כל מה שהייתי צריכה לשמוע. לאיזה תחומים אני נמשכת, איך החוזקות שלי יכולות להתאים לכל אחד מהתחומים, ואיזה סביבת עבודה יכולה להתאים לי.

באותו רגע הבנתי שמזל שלא עשיתי רק את ההכוונה המקצועית, כי הרגשתי שלפני התהליך של האימון לא הייתי יודעת בכלל מה לעשות עם כל המידע המדויק והמעשי הזה שקיבלתי. עכשיו אני יודעת איך לקחת את מה שאמרו לי ולקחת את זה הלאה. התרשמתי במיוחד מההתייחסות לסיכויים שלי ליהנות מעיסוקי המקצועיים ולא רק מקצועות בהם אני יכולה להצליח מבחינה כלכלית עסקית. הרגשתי שבאמת אכפת להם מימני, וממש נקשרתי אליהם. מאז כבר המלצתי לכמה חברים שלי, והם הודו לי מאד."
 
רונית 
 
רונית יצרה קשר עם המכון במטרה לעבור אבחון להכוונה מקצועית ולבדוק אם עיסוק בתחום הכימיה מתאים לה ולאופייה. משיחה עם הנציג ששוחח עמה עלה שרונית (בת 31) סיימה תואר ראשון במדעי המחשב ובפסיכולוגיה, למדה קורס בעיצוב גראפי ואף סיימה קורס בשזירת פרחים. עוד הוסיפה רונית כי במהלך השנים עבדה במקומות שונים: בחנות פרחים, בחברה לעיצוב גראפי, כמנהלת חשבונות מחליפה, בניהול חנות בגדים ובעוד מספר עבודות מזדמנות.

היא אהבה את כל עבודותיה עד כה אך לא הרגישה שמשהו מהדברים מתאים לה באמת, וחשה שהיא לא ממצה את יכולותיה. רונית חיה לפיכך בתחושה כבדה ומתמשכת שהיא מבזבזת את שנותיה ללא שרכשה מקצוע משמעותי בחייה.
בשלב זה הסב נציג המכון את תשומת לבה של רונית לכך שהיא למעשה רכשה כבר כארבעה מקצועות ושאולי ראוי, עוד קודם שבודקים אם לימודי הכימיה מתאימים לה, להבין מה הסיבה לכך שהיא פוסחת בין תחומי עיסוק ומקצועות, הגם שהיא חווה הצלחה, סיפוק והנאה, ולא מסוגלת להתמיד בהם.

בשלב זה החלה רונית בתהליך אימון אישי, ממנו עלה שהיא מרגישה מחויבת לבחור במקצוע מכובד ויוקרתי כדי לשמור על מעמדה בעיני הוריה ומשפחתה, ו'בכדי לא לפגר אחר אחיה המלומדים'. בתהליך האימון למדה רונית להפנות את הקשב מהרצונות של בני המשפחה ולהקשיב לרצונות שלה עצמה, להבין מה היא באמת רוצה ומה נכון עבורה. במהלך האימון, כשחשה רונית מוכנה היא עברה אבחון להכוונה מקצועית במכון, ומצאה את שנכון לה באמת. היום, שנה לאחר פנייתה למכון, רונית הינה בעלת חנות פרחים ומתנות, מצליחה ומאושרת בעבודתה.
 
שילוב זה של אבחון ואימון במכון, ומתן מענה מותאם על פי הצרכים האישיים של כל אדם, הנו ייחודי לנו במכון, והוא מאפשר היכרות טובה יותר עם נפש האדם והפניית הנועצים לשירות שהם באמת זקוקים לו. אם גם אתם חווים לבטים וקשיים דומים אנו מזמינים אתכם לגלות אחריות, ליצור קשר​​ עם המכון ולקבוע פגישה כדי להוביל את חייכם צעד אחד קדימה.

אולי יעניין אותך גם...

גמילה מעישון
קרא עוד »
אבחון גרפולוגי
קרא עוד »
ציפור הנפש
קרא עוד »
1 2 3 4