רמת גן

נמצאים בצומת דרכים? מלאו פרטים ליצירת קשר

קישורים בכתב היד

באבחון כתב יד נדרשים לפחות 3 סימנים גרפיים תומכים בכתב כדי לבסס תכונת אישיות העולה מכתב היד. אחד מהסימנים הללו הוא כתב מחובר המאופיין בכתיבה בה חלק מהאותיות במילה, ולעיתים אף כולן, מחוברות ביניהן.

לפעמים אף נצפים בכתב מחובר קישורים בין מילים. במקרה זה, הכותב מרים את העט מן הדף בהליך הכתיבה במידה מועטה אם בכלל. קישור בין אותיות הוא אחד הסימנים הגרפיים שקל לראות באופן יחסי בכתב היד, גם בעין בלתי גרפולוגית.

הואיל והדף עליו כותב האדם את הטקסט בכתב ידו נחשב כהשתקפות של המציאות, אי הרמת העט מהדף עשויה להצביע על צורך של הכותב לשמור על רצף של מגע כל העת עם המציאות שלו. הדבר מעיד לעיתים אף אף על היכולת לקשור בין נתונים במהירות, בשל ערנות כוללת לתהליכים או אי התייחסות לכל פרט בנפרד. במקרים שונים ניתן ללמוד מתופעה זו בכתב היד גם על עצלות ופאסיביות, עד כדי חוסר יכולת או רצון להרים את היד תוך כדי העשייה.

בעת ההחלטה על המשמעות הנכונה של כתב מחובר, נותנים משקל לקצב הכתיבה על הדף, כמו גם לרמת הקריאות של הכתב, על אף הקישורים שבו.

כתב מחובר קריא

כתב מחובר קריא ובקצב מהיר מצביע על כושר ארגון טוב, אדם דינאמי, פעיל, המתאים עצמו לסביבה. לעומת זאת, אם קצב הקצב איטי יותר, הדבר עשוי להצביע על כותב שמרן, שיטתי, זהיר ופרקטי.

כתב מחובר שאינו קריא​ ובקצב

כתב מחובר שאינו קריא​ מהיר מורה על אדם שעשייתו אינה יעילה, המונע על ידי רגשותיו, שואף להישגים בכל מחיר ועל מידה של אימפולסיביות. כתב דומה בקצב איטי יותר עשוי להצביע על חוסר בריכוז, הססנות, מרירות ומעצורים רגשיים.

מקובל לאפיין מספר קישורים נפוצים בכתב היד, שכל אחד מהם מצביע על משמעות שונה באישיות הכותב.

  • קישור בין אותיות באמצעות קווים ישרים מצביע על יכולת לקצר תהליכים, יוזמה, מקוריות וכושר מנהיגות.
  • קישור בין אותיות בתצורה של קווים קערתיים מעיד על חשיבה אסוציאטיבית, יכולת לקשור בין פרטים, טוב לב והתחשבות בזולת. לעומת זאת, קישור באמצעות קווים קמורים העשוי להעיד על אדם מחושב, רגוע ודיסקרטי.
  • קישור של עניבה בין אותיות, דוגמת קשר הנפוץ באות ה' העוקף את אות מלמטה, מצביע על דמיון עשיר ומפותח ומידה של מניפולטיביות רגשית.
  • קישור לא אמיתי בין אותיות, הנראה כאילו הוסף לאחר כתיבת האות, מורה על הססנות, קושי להעז וליצור קשר.
  • קישור חוטי דק עד נעלם בין אותיות בקצב כתיבה מהיר, מצביע על אדם בעל גמישות מחשבתית, חשיבה מהירה ואינטליגנציה גבוהה.

הואיל ובחלק מהשפות התקן הוא כתב מחובר ואילו בשפות אחרות התקן הוא להפריד בין האותיות, יש להכיר את התקן של השפה שבה נכתב האבחון. כמו כן, בעת אבחון כתב היד ניתן משקל לסוג הקישור כאמור לעיל, כמו גם למספר הקישורים בדף, קצב הכתיבה וסימנים גרפיים נוספים.

אולי יעניין אותך גם...

גמילה מעישון
קרא עוד »
אבחון גרפולוגי
קרא עוד »
ציפור הנפש
קרא עוד »
1 2 3 4