רמת גן

נמצאים בצומת דרכים? מלאו פרטים ליצירת קשר

אבחון קבלה לקיבוצים

תהליך קליטת אנשים חדשים למושב או קיבוץ הינו מורכב ובעל משמעויות חברתיות וכספיות לא מבוטלות, שעשוי שלא לחשוף את הצדדים החבויים באישיות המועמד. אי לכך, וועדות קבלה והשמה ייעודיות לקליטת חברים חדשים נכונות להשקיע משאבים וזמן, באיתור האנשים המתאימים לאופי היישוב ולצרכיו.

במכון צומת דרכים אנו מאתרים באמצעות אבחון גרפולוגי-אישיותי את תכונות האישיות הייחודיות של המועמד לקליטה, את כישוריו החברתיים והשכליים, את יכולת השתלבותו במסגרת המיועדת. האבחון כולל התייחסות לאמינותו של המועמד, בחינה של דרך חשיבתו, מידת האינטליגנציה, כישוריו החברתיים, המוטיבציה שלו להצליח ולהשתלב, ועוד.

יתרונות האבחון הגרפולוגי-אישיותי הינם בהיותו יעיל, חסכוני, אובייקטיבי וממוקד, הכרוך בעלות נמוכה יחסית, ודורש מהמועמד השקעה קצרה של זמן, לעומת עלות וזמן הנדרשים באבחונים מסוגים אחרים. כמו כן, האבחון מספק מבט מקיף על אישיות המועמד ונותן כלים נוספים להערכת התאמתו לאופי ותרבות היישוב, ויכולתו להתפתח בהמשך הדרך ביישוב בו נקלט.

הליך האבחון מתקיים באופן הבא:

  1. מכון צומת דרכים מעביר טפסי אבחון מטעמו לוועדת הקליטה, אותם יש להעביר למועמדים לקליטה.
  2. וועדת הקליטה מזמנת את המועמדים למילוי האבחון. משך זמן מילוי האבחון הינו כשעתיים.
  3. חשוב להקפיד שהמועמדים ימלאו את האבחון בהתאם להנחיות המדויקות הנלוות לו על מנת לשמור על דיוק התוצאות ומהימנותן.
  4. עם סיום מילוי האבחון ועדת הקליטה מעבירה את העותק המקורי של האבחון למכון צומת דרכים, לצורך ביצוע האבחון. חשוב לציין לגבי כל מועמד את הפרטים הבאים: היד הכותבת, מין הכותב/ת, גיל הכותב, בעיות בריאותיות/ דיסלקציה/ הפרעות קשב וריכוז (אם קיימות).
  5. לכשמתקבל האבחון במכון צומת דרכים הוא מופנה להתחלת עבודה ואבחון המועמד. כל אבחון במכון צומת דרכים מתבצע על ידי שני מאבחנים שונים, על מנת להבטיח תוצאות מדויקות ומהימנות. בסיום האבחון הוא נשלח במייל לוועדה.
  6. הליך האבחון מרגע מסירת כתב היד למכון ועד מסירת הדוח המסכם אורך כ-10 ימי עסקים.

דוח האבחון מורכב משני חלקים:

חלק מובנה: חלק זה כולל התייחסות לתכונות האופי הבולטות של המועמד, חוות דעת על מידת האמינות שלו, וכן סקירה של האינטליגנציה השכלית והרגשית, והתייחסות ליחסי האנוש שלו והשתלבותו החברתית.

חלק מודולרי: בחלק זה יכולה וועדת הקליטה לציין מספר תכונות אישיותיות או כישורים מסוימים לה חשוב שהדוח ייתן מענה, וכן לציין מספר שאלות שחשובות לה על מנת שתוכל לקבל החלטה בסופו של דבר על קליטה/אי קליטת המועמד.

לפרטים נוספים ו/או קבלת הצעת מחיר השאירו פרטים בלחיצה כאן ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.